Insights

mismatch tussen stijl en merkpersoonlijkheid

something
went wrong

Dit is wat er gebeurt wanneer de visuele stijl van je merk niet in lijn is met jouw persoonlijkheid of die van je merk. In de digitale wereld, waar visuele indrukken in een oogwenk worden gemaakt, is het van cruciaal belang ervoor te zorgen dat wat je laat zien, overeenkomt met wie je bent.

je trekt de verkeerde
klanten aan

Een mismatch tussen de visuele stijl en de merkpersoonlijkheid kan onbedoeld de verkeerde klanten aantrekken. Het is als een verkeerde afslag nemen in een doolhof; je bevindt je op een pad dat niet bij je past. Het is essentieel om te evalueren of jouw persoonlijkheid als ondernemer overeenkomt met die van je merk. Zijn ze synchroon?

cruciale vragen

✖️ Is jouw persoonlijkheid en die van je merk hetzelfde?
✖️ Blijf je trouw aan je waarden en normen?
✖️ Reflecteert jouw merk deze waarden en normen in de visuele uitrol, of ben je er gewoon ingedoken zonder echt na te denken over de strategie?

klanten kosten
je te veel energie

Als je deze vragen niet met volmondig ‘ja’ kunt beantwoorden, zou dat de reden kunnen zijn waarom je constant worstelt met klanten die meer energie kosten dan opleveren. Klanten lijken niet de connectie te maken die je wilt, en je wordt maar niet gezien door je droomklant.

 

 

strategische reflectie
is de oplossing

Neem de tijd om te reflecteren. Duik niet zomaar in visuele uitingen zonder een diep begrip van je merkidentiteit en waarden. Creëer een visuele strategie die niet alleen aantrekkelijk is, maar die ook resoneert met wie je bent en waar je voor staat.

conclusie

In een wereld vol visuele prikkels is het cruciaal om ervoor te zorgen dat jouw merk consistentie uitstraalt, van de kleuren op je website tot de afbeeldingen op je sociale media. Een harmonie tussen stijl en persoonlijkheid kan de deur openen naar die waardevolle connectie met je ideale klant. Dus, neem een moment om te evalueren, aan te passen en te groeien. Laat jouw visuele verhaal een weerspiegeling zijn van wie je werkelijk bent.

Boek vandaag nog een gratis consultatie voor (re)branding!

Not a one
trick pony

Branding studio