WHAT IF 0.2 ? MOOOV
Wat als MOOOV zich een andere merkidentiteit zou aanmeten?
MOOOV Filmfestival is een filmfestival georganiseerd door MOOOV. Met acht locaties, meer dan 70 films en 40.000 bezoekers per editie is MOOOV Filmfestival het belangrijkste Belgische filmfestival voor de alternatieve cinema. Mooov situeert zich in het alternatieve/artistieke filmcircuit. Dat weerspiegelt zich in onze rebranding-studie.
We kozen voor een ‘less is more’ typografie met een eigen twist. We passen de vierkante haakjes of brackets toe, op [un] en [dis] en creëren veel witruimte. Die zorgen voor een eenvoudige, cleane uitstraling die past bij een toonaangevende, culturele organisatie.


De ‘OOO’s’ isoleerden we uit de naam ‘mooov’. Ze werden op een verrassende manier getransformeerd tot icoontjes die expressie/emoties uitstralen. Film is gevoel. Film is beleving. Film is emotie. Daarnaast zetten we in, op een waaier van strakke, kleurrijke elementen. Die kunnen qua setting variëren van strak tot uitermate speels.
De huisstijlkleuren bestaan uit een aantal vaste basiskleuren in combinatie met zwart. Als stijl voor de beelden kiezen we bewust voor zwart-wit, met een beeldbewerking die de alternatieve sfeer accentueert. Met al deze elementen is een fundament ontwikkeld voor een unieke en herkenbare visuele identiteit waar je alle richtingen mee uitkan: brochures, folders, affichage, banners, tickets, …


